Top
Bottom

Logo Dimos Kileler 600dbi

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Από τον αρχαιοελληνικό προπομπό του, τον αυλό, μέχρι το σημερινό κλαρίνο οι ομοιότητές παραμένουν σχεδόν ίδιες ως προς την τεχνική εκτέλεσης και την κατασκευή. Είναι πασίγνωστο το ειδικό βάρος που έχει το κλαρίνο στη Ελληνική δημοτική μουσική. Είναι πολύ διαδεδομένο σε όλες τις γωνιές της χώρας, ιδιαίτερα δε στην Πελοπόννησο, στη Στερεά, στην Ήπειρο και στη Θεσσαλία, χωρίς να λείπει και από την υπόλοιπη επικράτεια. Δεν είναι απολύτως σίγουρο το πώς το κλαρίνο διαδόθηκε στην Ελλάδα, αντικαθιστώντας άλλα παλαιότερα όργανα όπως η φλογέρα και ο ζουρνάς. Είναι πιθανό να προήλθε από τη διαδικασία εκσυγχρονισμού των μουσικών του ελληνικού και τουρκικού στρατού στις αρχές του 19ου αιώνα, οι οποίοι μεταξύ άλλων υιοθέτησαν και το κλαρίνο. Κατά μια απλούστερη εκδοχή, το κλαρίνο πέρασε στους Έλληνες από τους Τούρκους περιοδεύοντες μουσικούς, οι οποίοι το έφεραν από την Ευρώπη τον καιρό της τουρκοκρατίας. Το κλαρίνο διαδόθηκε εύκολα, λόγω της απόδοσής του και ίσως λόγω και της επιρροής του ως ένα μοντέρνο όργανο κατευθείαν από τις συμφωνικές ορχήστρες της Δύσης.

Σίγουρα όμως το κλαρίνο επικράτησε κυρίως λόγω των μεγάλων του μουσικών ικανοτήτων και του τόσο ταιριαστού στην Ελληνική μουσική ήχου του, που οι Έλληνες αγάπησαν αμέσως. Η έκτασή το διαχωρίζει σαφώς από τα απλούστερα παρόμοια όργανα, όπως η φλογέρα και το σουραύλι, που έχουν σαφώς μικρότερες δυνατότητες. Η "άλωση" της δημοτικής μουσικής από το κλαρίνο ήταν τόσο καθολική, που σήμερα για τους περισσότερους Έλληνες είναι αδιανόητη η αποσύνδεσή της από αυτό.

Το παραδοσιακό κλαρίνο στην Ελλάδα είναι σε κλίμακα Ντο, αλλά ευρέως χρησιμοποιείται και σε Σι♭. Στη Θράκη χρησιμοποιούν και το μεταλλικό κλαρίνο σε Σολ.

Οι Έλληνες οργανοπαίκτες εξέλιξαν την τεχνική του παιξίματος του οργάνου. Η εξέλιξη αυτή ήταν σταδιακή και έχει σήμερα κλείσει έναν πολύ μεγάλο κύκλο, καταλήγοντας σε έναν χαρακτηριστικό και εύκολα αναγνωρίσιμο ήχο, σε ότι αφορά την παραδοσιακή μουσική μας. Η καταγεγραμμένη από τις αρχές του αιώνα δεξιοτεχνία στο παίξιμο του κλαρίνου μαρτυρούν αυτήν την εξέλιξη, ενώ η διάδοσή του είναι ακόμα εξαιρετικά μεγάλη, ακόμα και εκτός της παραδοσιακής Ελληνικής μουσικής.

 

 

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Τα κρουστά είναι μια μεγάλη οικογένεια μουσικών οργάνων. Ονομάζονται έτσι επειδή ο ήχος που παράγουν προκαλείται από κρούση είτε κάποιου ειδικού εξαρτήματος (σφυράκι ή μπαγκέτα) είτε του χεριού πάνω σε αυτά. 
Διαιρούνται σε διάφορες κατηγορίες, ανάλογα με τον τρόπο που τα χρησιμοποιούμε και τον καθορισμό ή όχι της τονικής τους οξύτητας: Υπάρχουν κρουστά που παράγουν κρότο (άτονα) αλλά και κρουστά που παράγουν τόνο (μουσική νότα). Παραδείγματα: Τύμπανα, Τομ, Ταμπούρο, Κύμβαλα, Νταούλι, Ντέφι, Ξυλόφωνο, Καστανιέτα, Ντραμς.
Πρόκειται για ένα μεγάλο πλήθος οργάνων που παράγουν ήχο, είτε ως ιδιόφωνα, είτε ως μεμβρανόφωνα, αλλά και μερικά χορδόφωνα. 
Σημαντική είναι η διαφοροποίηση των κρουστών σε τονικά ή χρωματικά (τύμπανο, σελέστα, ξυλόφωνο κ.ά.) και σε άτονα ή άχρωμα (κρόταλα, τρίγωνο, ντέφι κ.ά.). 
Oι μπαγκέτες που χρησιμοποιούνται ως πλήκτρα για τα κρουστά όργανα είναι καταρχήν βέργες με ελεύθερο ή επενδυμένο άκρο. 
Αυτή η επένδυση είναι διαφορετική, ανάλογα με το όργανο και το συγκεκριμένο ηχόχρωμα που επιδιώκεται. 

Τα κρουστά όργανα αποτελούν τις αρχαιότερες διατάξεις που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος για την παραγωγή ήχου. 
Με τη χρήση τους στη μουσική, ενισχύεται η δυναμική και τονίζεται ο ρυθμός του μουσικού κομματιού. 

 

 

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
  • Το ακορντεόν είναι αερόφωνο όργανο. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μεγάλη φυσαρμόνικα, με τη διαφορά ότι ο αέρας προέρχεται από μια μεγάλη φυσούνα.
    Στο δεξί τμήμα του οργάνου υπάρχει πληκτρολόγιο όμοιο με εκείνο του πιάνου (σε μικρότερη έκταση), ενώ στο αριστερό τμήμα υπάρχουν τα μπάσα πλήκτρα, τα οποία έχουν τη μορφή μικρών κουμπιών.
    Τα ακορντεόν ξεκινούν με μπάσα των 36 κουμπιών, 60, 80 και φτάνουν στα 120 κουμπιά.
    Ένας ακορντεονίστας μπορεί να παίξει κομμάτια κλασικής μουσικής αλλά και βαλς, τανγκο, jazz, ποπ, ροκ, ρεμπέτικα, λαϊκά, ελαφρολαϊκά και πολλά άλλα.
  •  Το βάρος και ο τρόπος παιξίματος του ακορντεόν δημιουργούν την ανάγκη να έχει εξελιχθεί επαρκώς η σωματική διάπλαση του παιδιού για τον ικανοποιητικό χειρισμό του οργάνου, κάτι το οποίο συμβαίνει κατά μέσο όρο όταν έχουν συμπληρωθεί τα έξι χρόνια της ηλικίας του. 
    Στις μικρές αυτές ηλικίες, τα μαθήματα διεξάγονται με την εφαρμογή ειδικών παιδαγωγικών μεθόδων, που επιτρέπουν στα παιδιά να αναπτύξουν την απαραίτητη τεχνική και να εξοικειωθούν με τον τρόπο παιξίματος του μουσικού οργάνου και βέβαια χρησιμοποιούνται ακορντεόν μικρότερου μεγέθους και μικρότερου βάρους από αυτά που χρησιμοποιούν οι ενήλικες σπουδαστές. 
    Ανώτατο όριο ηλικίας για την εκμάθηση ακορντεόν δεν υπάρχει. Η πρόοδος του κάθε σπουδαστή δεν καθορίζεται από την ηλικία, αλλά από πολλούς άλλους παράγοντες, όπως είναι η συγκέντρωση κατά τη διάρκεια της μελέτης, η προσοχή στα μαθήματα, η συχνή και συστηματική μελέτη, η υπομονή και η επιμονή. Στοιχεία δηλαδή που δεν εξαρτώνται από την ηλικία, αλλά κυρίως από την όρεξη και την αγάπη για τη μουσική και από την αφιέρωση λίγου από τον ελεύθερο χρόνο μας σε αυτήν.
Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

kdap banner

Με αρμοδιότητες που «εκτείνονται» από τον ευαίσθητο τομέα της κοινωνικής πολιτικής μέχρι το φιλόδοξο τομέα των αναπτυξιακών προγραμμάτων, η Κοινωφελής Επιχείρηση αποτελεί ένα από τα πιο χρήσιμα «εργαλεία» του Δήμου μας.

Follow Us