Top
Bottom

Logo Dimos Kileler 600dbi

Βιογραφικό της Σχολής

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Δομημένο από μια επίλεκτη ομάδα έμπειρων και καταξιωμένων καθηγητών, το ωδείο μας, χρόνια τώρα πρωτοπορεί στην προετοιμασία υποψηφίων για την εισαγωγή στα μουσικά σχολεία της χώρας. Τα μαθήματα είναι ατομικά και περιλαμβάνουν : 

  • Ρυθμική αντίληψη
  • Διάκριση τονικού ύψους
  • Ικανότητα απόδοσης τραγουδιού σε διαφορετικές τονικότητες( transport)
  • Μουσική ακρόαση (διάκριση μουσικών φράσεων, ηχοχρωμάτων)
  • (Προαιρετικά) παίξιμο μουσικού έργου της επιλογής του υποψηφίου σε όργανο της αρεσκείας του.

 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ

Στο τμήμα προετοιμασίας για εισαγωγή στα ΑΕΙ, στον τομέα της μουσικής γίνεται μια συστηματική και ολοκληρωμένη δουλειά ώστε οι υποψήφιοι να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις εξετάσεις των δύο (2) ειδικών μαθημάτων που απαιτούνται:

Αρμονία και Ντικτέ (Μουσική Υπαγόρευση).


Για να γίνει δεκτός κάποιος στα τμήματα μουσικής ενός ΑΕΙ, απαιτείται να βαθμολογηθεί τουλάχιστον με τη βάση του δέκα (10) και στα δύο ειδικά μαθήματα που εξετάζονται. 

  • Συγκεκριμένα για το μάθημα της αρμονίας, γίνεται διδασκαλία σε όλα τα βασικά κεφάλαια της ύλης της, με παράλληλη λύση των αντίστοιχων θεμάτων, ενώ στο Β΄ εξάμηνο λύνονται υποδειγματικά και εξηγούνται με λεπτομέρειες όλα τα θέματα των προηγούμενων ετών.  
  • Για το μάθημα της μουσικής ακρόασης – ορθογραφίας (dictee), γίνεται συστηματική προσπάθεια εξοικείωσης με όλα τα αντικείμενα ακρόασης (διαστήματα – συγχορδίες – αρμονικές διαδοχές – ρυθμικά σχήματα – διόρθωση μελωδίας) με βάση τα θέματα.

 


Αξιολόγηση Χρήστη: 1 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

 Η Μουσική Σχολή του Δήμου Νίκαιας είναι ίδρυμα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και λειτουργεί από το 1992. Από τότε ο κύριος στόχος της παραμένει ίδιος: η μουσική εκπαίδευση και καλλιέργεια, η ανάπτυξη υψηλού αισθητηρίου και η συμβολή στην πολιτιστική αναβάθμιση της περιοχής. Η σχολή ξεκίνησε με 25 μαθητές και αυτή τη στιγμή φθάνουν τους 200, από όλη τηνπεριοχή αλλά και από την Λάρισα. Από το 2011 μετεγκαταστάθηκε σε ένα σύγχρονο κτίριο με άνετους κατάλληλα εξοπλισμένους χώρους στο κέντρο της Νίκαιας (δίπλα απο το Δημαρχείο). Οι καθηγητές της διδάσκουν πιάνο, κιθάρα, βιολί, κλαρινέτο, φλάουτο, κρουστά, κλαρίνο, ηλεκτρική κιθάρα και αρμόνιο. Επίσης λειτουργούν τμήματα προωδειακής τμήμα φλογέρας για παιδιά ηλικίας 7 - 9 χρονών, μουσικής προπαιδείας για παιδιά ηλικίας 4-6 χρονών, παιδική χορωδία (10-18 χρονών) και φυτώριο χορωδίας (7-9 χρονών), μαθητική ορχήστρα και φυτώριο Ορχήστρας. Σε επίπεδο θεωρητικής εκπαίδευσης, υπάρχουν τάξεις ειδικού αρμονίας, αντίστιξης και φούγκας. Καθηγητές είναι όλοι πτυχιούχοι και διπλωματούχοι μουσικοί καθώς και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Οι μαθητές στο τέλος των σπουδών παίρνουν πτυχίο που τους εξασφαλίζει τη δυνατότητα να διδάσκουν στα σχολεία μέσης εκπαίδευσης ή σε ωδεία. Αρκετοί μαθητές έχουν πάρει μέρος σε πανελλήνιους μουσικούς διαγωνισμούς και έχουν βραβευθεί.

Η επιτυχία της σχολής σε ένα μεγάλο βαθμό οφείλεται στην σχέση που έχουν οι καθηγητές με την διδασκαλία και τους μαθητές τους. Όπως εκείνοι περιγράφουν δεν πρόκειται για απλή εργασία, αλλά σηματοδοτεί τις καλύτερες ώρες της καθημερινότητάς τους. Δουλεύουν συχνά περισσότερες ώρες από αυτές που οφείλουν, με αυταπάρνηση και όραμα. Παράλειψη θα ήταν να μην αναφερθεί στο σημείο αυτό η συμβολή της διευθύντριας και εμψυχώτριας όλου αυτού του έργου, Ανθούσας Ζησοπούλου, καθηγήτριας πιάνου. Στην μέχρι τώρα πορεία της Μουσικής Σχολής έχουν δοθεί πτυχία Πιάνου, Κιθάρας, Φλάουτου , Αρμονία, αντίστιξη, Φυγή.Επιπλέον, το εκάστοτε Διοικητικό συμβούλιο της σχολής και ιδιαίτερα οι πρόεδροι αποδείχθηκαν ικανός κρίκος ανάμεσα στο Δήμο και την Μουσική σχολή.

 


Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

ΓΕΝΙΚΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

• Διεύθυνση Ορχήστρας
• Μουσική Μορφολογία
• Ιστορία Μουσικής
• Οργανογνωσία
• Αρμονία-Θεωρία-Σολφεζ
• Χορωδία
• Μουσική Δωματίου
• Παιδαγωγικά Πιάνου και Πρίμα Βίστα

Τα Υποχρεωτικά, απ’ το Νομοθετικό διάταγμα, μαθήματα για την απόκτηση Τίτλου σπουδών Πτυχίου/ Διπλώματος, σκοπό έχουν την ποικίλη μόρφωση του μελλοντικού δεξιοτέχνη ή μουσικοπαιδαγωγού, ώστε να έχει το γνωστικό υπόβαθρο που θα του επιτρέψει την ολοκλήρωση της μουσικής του προσωπικότητας.

  • Η γνώση της μουσικής γλώσσας (Θεωρία της Μουσικής)
  • Η εξάσκηση της φωνής και του αυτιού σε διδαγμένα και αδίδακτα μουσικά κείμενα (Solfége, Prima Vista, Dictée)
  • Η θεωρητική μελέτη του ομόφωνου στυλ και των κανόνων που το διέπουν και η πρακτική εφαρμογή τους, κατά την εναρμόνιση δοσμένων θεμάτων για μικτή Χορωδία (Αρμονία / Αρμονική ανάλυση)
  • Η ιστορική προσέγγιση των εποχών της μουσικής δημιουργίας (Ιστορία της Μουσικής)
  • Η μελέτη του στυλ και η ανάλυση της φόρμας έργων παλαιότερων εποχών αλλά και σύγχρονων (Μορφολογία)
  • Η γνωριμία όχι μόνο με το όργανο που μελετά αλλά και με τα άλλα που πιθανόν ως σολίστ ή ως μουσικός ορχήστρας, ως τραγουδιστής ή ως συνθέτης στο μέλλον να συμπράξει ή να συνθέσει γι’ αυτά (Οργανολογία).

Όλα τα παραπάνω, συγκαταλέγονται στα Θεωρητικά Μαθήματα.

  • Σ’ αυτά έρχονται να προστεθούν και κάποια πρακτικά που δίνουν τη δυνατότητα στους σπουδαστές να κάνουν μουσική μαζί με άλλους, να συνεργαστούν από τα φοιτητικά τους χρόνια με άλλους μουσικούς, είτε τραγουδώντας στη Χορωδία και μαθαίνοντας το στήσιμο και τη Διεύθυνση της Χορωδίας στα Φωνητικά Σύνολα και στη Μελοδραματική, για τους σπουδαστές του Τραγουδιού, είτε παίζοντας σε μικρά Σύνολα Δωματίου-ντουέτα ή τρίο- είτε συμμετέχοντας σε μεγαλύτερα Οργανικά Σύνολα ή στις Μαθητικές Ορχήστρες, για τους σπουδαστές των Εγχόρδων, Πνευστών και Κρουστών Μουσικών Οργάνων.
  • Τέλος η Παιδαγωγία, η Εκτέλεση εκ Πρώτης όψεως (Prima Vista) και η Διδασκαλία ολοκληρώνουν τον κύκλο της υποχρεωτικής φοίτησης κάθε σπουδαστή της Ανωτέρας Σχολής, που πλέον απερίσπαστος μπορεί να μελετήσει και να αφιερώσει τον χρόνο του στην προετοιμασία των Πτυχιακών ή Διπλωματικών του εξετάσεων.
  • Εκτός των μαθημάτων της Prima Vista, της Μουσικής Δωματίου και της Διδασκαλίας που είναι ΑΤΟΜΙΚΑ και απευθύνονται σε σπουδαστές της Ανωτέρας Σχολής του Ειδικού Μαθήματος, τα υπόλοιπα είναι ΟΜΑΔΙΚΑ μαθήματα, διδάσκονται σε εβδομαδιαία βάση, σε καθορισμένη ημέρα και ώρα.
  • Σπουδαστές που κρίνονται επαρκείς ως προς τη φοίτηση και ικανοί να ανταπεξέλθουν στις Ετήσιες Εξετάσεις, στο τέλος της διδακτικής χρονιάς, δίνουν εξετάσεις για την προαγωγή τους στο επόμενο έτος (προκειμένου για τα μαθήματα με οριζόμενη διάρκεια πλέον του ενός έτους) ή εξετάσεις για τελικό βαθμό (προκειμένου για μονοετή ή για το τελευταίο έτος των άλλων μαθημάτων).
  • Ο τελικός βαθμός αναγράφεται στον τίτλο σπουδών τους, με την ένδειξη: «Άριστα», «Λίαν Καλώς», «Καλώς».
  • Η βελτίωση βαθμού μπορεί να γίνει σε επόμενη εξεταστική περίοδο, χωρίς να απαιτείται η επαναφοίτηση του υποψηφίου.

 

 

Αξιολόγηση Χρήστη: 1 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Προέρχεται από την ελληνική λέξη κλάδος, κλαδί, κλαρί = ξύλο.
Σε πολλά νεοελληνικά συγγράμματα αναφέρεται και ως ευθύαυλος.
Κατατάσσεται στα ξύλινα πνευστά επειδή παλιά κατασκευαζόταν αποκλειστικά από ξύλο.
Κατασκευάζεται σε διαφορετικά μεγέθη για να προσαρμόζεται σε διαφορετικές εκτάσεις:

  • Μεγάλο σορπράνο,
  • μικρό σορπράνο,
  • άλτο ή βαρύτονο και
  • μπάσο.

Έχει επίμηκες σωληνωτό σχήμα, ενώ στο σώμα του διακρίνονται έξι βασικές οπές μπροστά και μία οπή στην πίσω πλευρά, μοιάζοντας οπτικά με φλογέρα και άλλα αντίστοιχα πνευστά μουσικά όργανα. 

Επιπλέον όμως, έχει και μια σειρά από μεταλλικά κλειδιά που καλύπτουν ή αποκαλύπτουν άλλες οπές στο σώμα του.
Ο ήχος του προέρχεται από το παλλόμενο επιγλωσσίδιο που βρίσκεται τοποθετημένο στο επιστόμιο στην κορυφή του οργάνου, και στο οποίο στερεώνεται μέσω του σφιγκτήρα.
Ο συνδυασμός των καλυπτόμενων και αποκαλυπτόμενων οπών του δίνουν τη δυνατότητα εξαγωγής μιας μεγάλης έκτασης ήχων, πάνω από τρεις οκτάβες, ανάλογα με τις ικανότητες του οργανοπαίκτη.

Οι σπουδές στο κλαρίνο μπορούν να ξεκινήσουν από την ηλικία των 8 περίπου ετών.
Πριν από αυτή την ηλικία μπορεί το παιδί να διδαχθεί για ένα ή δύο χρόνια φλογέρα.
Στα μαθήματα του κλαρίνου, όπως άλλωστε σε όλα τα πνευστά όργανα, γίνονται ασκήσεις εισπνοής του αέρα από το διάφραγμα και όχι από τα πνευμόνια.
Το ρεπερτόριο ξεκινά με ειδικές ασκήσεις αλλά και μικρά μουσικά κομμάτια που είναι πολύ ευχάριστα, κλίμακες, αρπισμούς και βέβαια καθώς προχωρά η σπουδή, σε γνωστά κομμάτια...


Αξιολόγηση Χρήστη: 3 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Τι είναι φλάουτο;

Το φλάουτο ανήκει στην οικογένεια των ξύλινων πνευστών. Για να φτάσει στην σημερινή του μορφή πέρασε από διάφορες αλλαγές. Αρχικά το είδος αυτό φτιαχνόταν από οστά ζώων και το χρησιμοποιούσαν κυρίως κυνηγοί αλλά και σε πνευματικές τελετές. Αργότερα τα οστά ζώων αντικαταστάθηκαν από ξύλο και μπαμπού. Μέχρι τον μεσαίωνα ήταν απλά ένα μακρόστενο μουσικό όργανο που το κρατούσαν πλάγια δεξιά ή αριστερά ή και στην ευθεία. Γύρω στον 16ο αιώνα άρχισαν να αλλάζουν πολλά στην κατασκευή του φλάουτου. Μέχρι τότε το πνευστό αυτό όργανο ήταν μόνο ένα κομμάτι ενώ γύρω στο 1670 φτιάχτηκε σε τρία διαφορετικά κομμάτια τα οποία ενώνονται μεταξύ τους για να πάρει το σχήμα του φλάουτου. Οι τονικότητες έγιναν περισσότερες και σε κάθε χώρα και πόλη διαφορετικές. Οι κλίμακες που μπορούσε να καλύψει έγιναν πλέον τέσσερις γύρω στο 1775 την Ρε δίεση, Σι ύφεση, Σολ δίεση και Φα. Καθώς τα χρόνια περνούσαν οι κλίμακες γίνονταν ακόμα περισσότερες αλλά αυτό έκανε πιο δύσκολα τα πράγματα όσο αφορούσε τον ήχο. Ο Charles Nicholson  (1795-1837), Άγγλος φλαουτίστας παρουσίασε μεγαλύτερες τρύπες για καλύτερο ήχο. Αυτός όμως που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην τελική μορφή του φλάουτου ήταν ο Theobald Boehm (1794- 1881) αφού δημιούργησε ένα μηχανισμό που έκανε πιο εύκολο το παίξιμο του φλάουτου αλλά και πιο ωραίο τον ήχο του. Μέχρι σήμερα το φλάουτο είναι πλέον γνωστό ως Boehm φλάουτο.

Ποιοι είδη φλαόυτου υπάρχουν και τι είδος μουσικής μπορείς να παίξεις με ένα φλάουτο;

Τα είδη φλάουτου που χρησιμοποιούνται και που εξελιχτήκαν στην Ευρωπαϊκή Δυτική μουσική είναι πολλά για παράδειγμα το φλάουτο σοπράνο, Άλτο, μπάσο, τενόρο που είναι γνωστό και ως ‘flute d’amore’ και άλλα . Το κάθε ένα είναι ξεχωριστό σε ήχο άλλα με πιο λεπτό, γλυκό ήχο και άλλα με πιο βαρύ, δυνατό ήχο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θυμίζει φλάουτο. Κάθε είδος καλύπτει διαφορετικές εκτάσεις και αυτό ήταν και είναι θετικό στην δημιουργία και σύνθεση μουσικών έργων. Το σημερινό φλάουτο μπορεί να εκτελέσει διαφορετικά είδη μουσικής. Χρησιμοποιείτε κυρίως σε συμφωνικές ορχήστρες κλασικής μουσικής. Είναι ένα κλασικό όργανο το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε ροκ μουσική. Όσο αφορά τη τζαζ, μουσική συνθέτες αλλά και τζαζ μουσικοί έχουν χρησιμοποιήσει το φλάουτο σαν πνευστό αφού μπορεί να φτάσει ψηλά σε τονικότητες κάτι που δεν μπορούν να φτάσουν άλλα πνευστά.

Από ποιά ηλικία μπορεί κάποιος να ξεκινήσει μαθήματα φλάουτου;

Για να ξεκινήσει κάποιος μαθήματα φλάουτου πρέπει να έχει ώριμο διάφραγμα για να μπορεί να εξασκήσει την τεχνική αναπνοών που παίζει κύριο ρόλο στην εκμάθηση του φλάουτου. Επίσης ο σπουδαστής πρέπει να είναι σε ηλικία που να κατανοεί τα βασικά για την σωστή τοποθέτηση και στησίματος τόσο του σώματος, του στόματος, των χειλιών ή ακόμα και της γλώσσας. Βλέπετε όλα παίζουν σημαντικό ρόλο. Συνήθως αυτό είναι εφικτό όταν ο σπουδαστής είναι 9 ή 10 ετών. Τα μαθήματα ξεκινούν όπως σε όλα σχεδόν τα μουσικά όργανα με την εκμάθηση των νότων, των αξιών και μικρών εύκολων μουσικών κομματιών. Προτείνεται όπως ένα παιδί το οποίο δυσκολεύεται να ξεκινήσει την εκμάθηση φλάουτου όπως ξεκινήσει μαθήματα πιάνου για περίπου 6 – 12 μήνες.

Πόσα μαθήματα χρειάζονται για να μάθει κάποιος να παίζει φλάουτο;

Το φλάουτο είναι ένα εξειδικευμένο και ιδιαίτερο όργανο. Όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα μουσικά όργανα για να μάθεις να παίζεις χρειάζεται μελέτη και χρόνο. Η όλη εξέλιξή του σπουδαστή εξαρτάται αποκλειστικά από τον ίδιο. Το ενδιαφέρον, οι ώρες μελέτης και γενικά η αγάπη του για το φλάουτο είναι στοιχεία που αν συνδυαστούν μπορούν σε μικρό χρονικό διάστημα και με την σωστή καθοδήγηση να εκτελέσει απλά μουσικά κομμάτια από τον πρώτο κιόλας χρόνο σπουδής.

Ποιές είναι οι μέρες και ώρες διασκαλίας του φλάουτου;

Όπως όλα τα μαθήματα εκμάθησης μουσικού οργάνου έτσι και το μάθημα του φλάουτου είναι ατομικό. Δηλαδή τα μαθήματα διεξάγονται με τον μαθητή και τον καθηγητή μόνο. Αυτό δίνει την δυνατότητα στον καθηγητή να δίνει όλη του την προσοχή στον μαθητή για το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Η διάρκεια του μαθήματος ποικίλει αναλόγως του επιπέδου του μαθητή. Από την στιγμή που τα μαθήματα  είναι ατομικά υπάρχει ελαστικότητα στο ως προς την ημέρα και την ώρα κατά την οποία θα διεξάγεται το μάθημα. Οι ακριβείς ημέρες και ώρες  αποφασίζονται από κοινού μαζί με τον σπουδαστή πριν την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους. Με την πάροδο του χρόνου και καθώς ο μαθητής εξελίσσεται είναι δυνατόν η καθιέρωση έξτρα ωρών διδασκαλίας με άλλους μαθητές άλλων μουσικών οργάνων για την δημιουργία μικρών ορχηστρών ως απώτερο στόχο την εξοικείωση και την συνύπαρξη τους και με άλλα μουσικά όργανα. 

Ποιοι είναι οι πιο διάσημοι φλαουτίστες;

Πολύ γνωστοί φλαουτίστες είναι ο Julius Baker, Jeanne Baxtresser, Lori Bell, William Bennett, Michel Debost, Geoffrey Gilbert. Γενικά αποδεκτό ως ο καλύτερος όλων των εποχών είναι ο Ιρλανδός  Matt Molloy!

 

 


Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

kdap banner

Με αρμοδιότητες που «εκτείνονται» από τον ευαίσθητο τομέα της κοινωνικής πολιτικής μέχρι το φιλόδοξο τομέα των αναπτυξιακών προγραμμάτων, η Κοινωφελής Επιχείρηση αποτελεί ένα από τα πιο χρήσιμα «εργαλεία» του Δήμου μας.

Follow Us